„Torcik” twarogowo- migdałowy (fit)

Podzielę się kolejnym fit przepisem na „torcik” twarogowo- migdałowy. Idealny na śniadanie lub drugie śniadanie.  Zdrowe i syte śniadanko to zastrzyk energii i dobrego samopoczucia. Wstajemy ( nie koniecznie budzimy się), pijemy wodę z cytryną i miodem, budzimy się, szykujemy śniadanko i zaczynamy cieszyć się kolejnym wspaniałym dniem naszego cudownego życia A jak wyglądają wasze poranki? Jeśli jeszcze nie macie pomysłu na sobotnie lub niedzielne śniadanie na słodko, to polecam wypróbować ten przepis.
No dobra, my tu gadu-gadu, a przepis sam się nie napisze

Składniki: 250g twarogu półtłustego, 2 jajka, 3 łyżki ulubionego słodzidła (miód, cukier trzcinowy, ksylitol, erytrytol, cukier kokosowy), kilka kropel aromatu migdałowego, 100g mąki ryżowej, 1 łyżeczka bg proszku do pieczenia. Smarowidło: 100g jogurtu typu greckiego, 5 łyżek waszego ulubionego gęstego dżemu naturalnego. U mnie domowy dżem śliwkowy.
Twaróg rozgnieść widelcem razem z cukrem i jajkami, dodać aromat migdałowy, mąkę i proszek do pieczenia i wszystko dokładnie wymieszać. Masę podzielić na 4-5 części, uformować kulki, spłaszczyć do 0,5cm grubości. Smażyć pod pokrywką z dziurką, na suchej, mocno rozgrzanej patelni z grubym dnem. Smażyć z obu stron na rumiano, na bardzo małym ogniu.
Jogurt wymieszać z dżemem, przełożyć placki, składając je w mini torcik. Migdały, świeża śliwka i odrobina cynamonu do dekoracji.

Please follow and like us:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *