Omlet z chia i pieczarkami

Chcę zaproponować Wam kolejną propozycję dla alergików. Jest to bez mleczny i bezglutenowy omlet z chia i pieczarkami.
Składniki na 1 porcję: 2 jajka, 2 łyżki nasion chia, 60ml wody gazowanej, około 50g mąki kukurydzianej, 1/2 łyżeczki bg proszku do pieczenia, 2 średnie pieczarki, 1 łyżka ulubionego tłuszczu do smażenia, sól i przyprawy wg smaku ( u mnie szczypta soli czosnkowej, szczypta ziół prowansalskich i 1/2 łyżeczki pieprzu białego).

Jajka rozbełtać z wodą i przyprawami, dodać chia wymieszać i odstawić na 5 minut, następnie dodać mąkę i proszek do pieczenia, wymieszać dokładnie by pozbyć się grudek. Pieczarki obrać, pokroić w paski. Rozgrzać olej na nie za dużej nieprzywierającej patelni, obsmażyć pieczarki z obu stron, wyłożyć „ciasto” na pieczarki, delikatnie rozprowadzić i wyrównać łyżką. Smażyć a właściwie suszyć na małym ogniu pod pokrywką z dziurką przez około 5-7 minut. Podawać z ulubionymi dodatkami.

Please follow and like us:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *